-

Dricker jordgubbs te i väntan på att jag ska få lust att plugga, det är ingen idé att vänta den kommer inte på besök idag iallafall. Jag tänkte på världs svälten igår faktist, att människor än idag svälter till döds. Sverige slänger nästan lika mycket kött som är så stort som ett berg varje månad. Fatta då hur mycket annan mat vi slänger som t.ex grönsaker eller pasta och sånna grejjer, jag kan inte förstå att folk har tillgång till att åka ner med massa käk till de som svälter fast inte gör det? I vissa länder finns de diktaturer som vill ha folk som svälter i sitt land, så om du nu fösöker komma in dit och ge mat till människor som inte har blir du förmodligen skjuten. Det borde finnas en lag om vilka som får styra och ställa här i världen, vilken dum jävel vill att sina medborgare ska svälta ihjäl? Jo det finns faktist sånna typer tyvärr, man har vekrligen lust att sticka ner dit och säga. Nej vi ska inte ge dig döds straff för det är ingen värd, du ska plågas tills du tröttnat på livet och ber oss döda dig. Kanske lite hemskt, men om man verkligen fick se hur de behandlar barn/folket så skulle man nog vilja säga så. Men visst jag tror jättemånga vill att världsvälten ska få sitt slut, men jag endå inte många vill lägga ner sin tid på att som Björnis Gustafssonis sa ;Jag vill bra åka ner till Afrika & ..jobba med barn.

kramis 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0