Pajalas Turistbyrå

haha idag så ringde jag Pajalas Turistbyrå, vi har ett slags arbete om olika kommuner och jag valde sjävklart Pajala.. Jaja jag fick prata med en halvfinsk kärring som inte kunde svenska sådär värst super bra maha.
Men såhär lät det ju lite,

Moi: Och sen skickar du alla brochyrer till tyresö
HalvFinsk: VA?
M: Ja Tyresö (ganska tydligt)
H.F: OK, T U Y R..
M: Nejnej! T Yyy
H.F: OK T Y R E S I U Ö
M: neej (fnitter)
H.F: Jamen du bryter ju lite grann faktist.

Jag har aldrig i hela mitt liv hört att jag bryter, eftersom jag är helsvenskt förutom att min käre farfar kommer ifrån Estland men han kan knappt det språket själv skulle jag kunna tro. Jag har inga vänner eller bågot som har någon slags dialekt eller brytning heller, OK om jag hade skämtat men det gjorde jsag ju inte där haha. Det är inte något man får höra varje dag! Någon som vet något om kommunen Pajala? För jag kommer seriöst ingenvart i det där arbetet så skulle uppskatta lite information!

kramen


Kommentarer
Postat av: Nannas

Eeeeh, FYI så pratar din farfar flytande estniska. Din farsa däremot kan bara säga "hej" och "kött". På svenska. Men det kommer man ju också rätt långt på.

2008-03-20 @ 12:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0