Vart har alla busungar tagit vägen?

Så var lovet slut och jag ska fiffla med en labbraport som ska vara klar tills på tisdag, yey.

Igårkväll var jag hos Nathalie som satt ensam hemma, skräckfilm och myspys till mitt i natten. Simon kom över senare, vi skulle ta bussen vid 02.0 kom hem vid 03.30.. Ursh vad kallt det var ute inatt, säkert -10, vinterkyla!

Jaja, vi hade köpt en massa halloween godis till alla läskiga barn som skulle komma, allt från skumspöken till segaråttor, sånt där äckligt godis som man bara köper för att det är halloween. Så kommer det bara ett gäng med 3 små ungar som raffar åt sig nävar med godis, inte för att nävarna var så stora eller för att vi hade något emot att dom tog så mycket godis, fick dom mer än gärna göra. Men bara 1 gäng? Vart har alla busiga barn tagit vägen. När jag var liten så älskade jag bus eller godis, få klä ut sig och skrämma folk (även om man ibland faktist inte lyckades så bra) osv. Har föräldrarna i dagens samhälle läxat upp sina barn redan att de inte ska fråga efter godis från främlingar eller skrämma folk, hörni det är ju halloween? Låt barn vara barn och busa lite. Kom det några ungar hem till er? Ska dricka te nu, ciao bellos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0