Söndag, en vanlig seg söndag

Vaknade upp hos Simon imorse som jag gjort hela helgen, myspys! Men igår så trallade jag och Nathalie runt på stan och fikade på något soft ställe på Östermalm, mjuka soffor hade de iallafall! Åkte senare hem till min Baby och beställde hem pizza och gosade framför tvn hela kvällen.
Konstigt nog så kändes det som en vardag, alltså en vardag på ett lov. För när jag och Natta gick förbi äckel plattan så tänkte jag säga "Oj vad mycket folk det är här för att vara en Torsdags kväll" men hann stoppa mig själv innan jag sa det. Inte för att det var något intressant men det bara kändes så, på en lördags kväll och det tycker jag är lite sorligt. Bara lite.

Såg en hemsk video idag om päls, alltså hur det går till när de tillverkas. Jag grät som ett barn. Jag var inte ledsen, kände mest sympati för djuren och hat emot monsterna som kunde göra så emot dom.



Jag klarade inte av att se hela, jag mådde så otroligt illa. Jag rekomenderar inte att se den här filmen, men kanske för dig som faktist inte vet vad du köpt som mössa eller vantar. Jag har aldrig använt päls, kommer aldrig i helv*te köpa det heller. Vi behöver inte päls. Om ni säger att "Jo men dom på stenåldern gjorde ju faktist så" så ska jag berätta att de som levde under den tiden tog pälsen som värme så att de kunde överleva vintern, inte i onödan för att de tyckte att det var snyggt.
Så J-Lo som har en hel kappa av chicillor, Kate Moss med en kappa av säl bebisar, vad tänker ni med? Tänker ni alls?
Vissa kan tro att dessa djur är skräp, men vet ni vilket djur som faktist inte förtjänar att bo på jorden? Människan. Det är min åsikt iallafall.

Ska matas nu, ciao bellos.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Nej usch vad hemskt! Aldrig i livet att jag ens börjar titta!! Är så emot djurplågeri..



svar: Jaaa det är ju så himla snyggt! Och jag är faktiskt riktigt nöjd med mina skinnhandskar! :D

Ikväll har jag sänt webbradio med en kompis ^^ Heheh! Rätt kul faktiskt :D

2008-10-20 @ 01:30:31
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Emma Johansson

usch, skulle aldrig kunna sätta på mig päls..

Fuskpäls, där går gränsen.

Skulle kunna döda dom som utsätter djuren för sådanthär med mina bara händer..

och han som filmar utan att göra ngt.. död åt han med..

fyfan..

djur e levande.. precis som oss era fuckers!

dom fanns dessutom på jorden innan vi gjorde det..

2008-10-26 @ 12:44:22
URL: http://redboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0