Stanna tåget någon!

Sitter hemma och letar iXumba musik, ohyes nya låtar, nya danssteg och 2 ggr i veckan! Kommer skaka rumpa varje torsdag och söndag hela terminen ut. Underbart.


Andra dagen i skolan och jag och Ebbs var hjältar. Detta är inte något som händer varje dag, det var första gången jag var tvungen att ringa 112. En kille i 40årsåldern som satt bredvid mig och Ebbs på tunnelbanan mot skolan fick epelepsi (stavning?) anfall. Han började först låta, vi trodde att han var utvecklingsstörd först, men sen började han luta sig mot ebba och stirra tomt mot taket, det var då vi såg att något inte var helt rätt. Han började slänga sig hastigt fram och tillbaka och saliv och blof rann ur munnen. Jag och ebba försökte få kontakt med de andra på tåget och jag ringde en ambulans. Ursh. 2 killar hjäpte till att bära av honom tunnelbanan och la ned honom på perrongen, där han ytterligare får fler anfall och han blir alldeles blå i ansiktet. Som tur var hittade Ebba hans plånbok och kollade om han var diabetiker vilken han inte var. Sen kom ambulansen och försökte kolla blodprov men det gick ju inte som han skakade med hela kroppen. Så blod över handen och golvet. Vilken morgon.. Jag tyckte jätte synd om honom, såg en ring på vänstra ringfingret och såg framför mig en fru där hemma som ska få ett samtal om att hennes kille ligger på sjukhus. Ursh ursh ursh. Det kan hända vem som helst, jag känner bara att det var tur att han satte sig bredvid mig och Ebbs som inte är särskilt rädda för att hjälpa till och rycka in. Hoppas han mår bra nu.


Efter käkade jag och Ebbs lunch, vi båda var helt slutkörda. Även om det bara hände under ca 20 min, kändes det som någon hade körtöver en med något öronbedövande. Nej nu blir det jakt på min iPod, arrivederci.

Kommentarer
Postat av: lisa

läskigt, du berätta de vid maten!:-D

snygg blogg förresten!<3

2010-09-04 @ 22:14:51
URL: http://mrsparrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0