Matematik C

Varför jag går naturvetenskap kan jag inte ge någon ett vettigt svar på. Jag var seriöst inte alls seriös när det kom till att välja gymnasium, jag hade IG i NO när jag gick i 8:an. Jag avskydde allt som hade med svampar och deras befruktning att göra.. det var det jag trodde naturvetenskap var, det var det enda som vi fick lära oss i grundskolan ju. Nu är det ju helt underbart med naturvetenskap, mitt favorit ämne i 1:an var Biologi, den här terminen som gått har ett av mina favoriter varit Kemi. Jag längtar tills vi får börja med Fysik. Vetenskap är sjukt häftigt om jag får säga. Men det var inte det jag ville komma fram till. I naturvetenskapsprogrammet så måste man ha klarat av kurserna Ma A, B, C, D. Jag har gått 3 av 4, i kursen ma c bytte vi lärare. En lärare som jag inte anser över huvudtaget lämplig för att ens vistas i en klass där matematik är en sån viktig del i hela gymnasiegången.
Mina betyg under den här första terminen i 2:an kommer om 2 veckor, jag har IG i ma c. Jag kommer nog få gå om den kursen, vilket betyder att jag inte kommer att få gå ma e i 3:an. Vilket betyder att när jag ska söka till universitetet senare så kommer dom att skratta åt mina betyg och slänga dom i närmsta papperskorg. Underbart hur lärare kan psyka en så mycket till ett underkänt. Jag anser inte att mitt betyg beror på mina handlingar, jag skyller seriöst allt på min lärare. Nu tror alla att jag verkligen är dum i hela huvudet, men om ni fick höra hela historien skulle ni nog förstå. (Jag är för lat att ge alla detaljer) Jag tycker inte om tanken att jag ska gå om kursen ma c.. En till termin med detta helvete.

Det jag ville komma fram till är att skolor, alla skolor, borde se till att lärarna verkligen ger allt för att få elever att lära sig. När jag har en lärare som verkligen visar att han vill vara i klassrummet med min klass för att lära oss det vi vill lära oss om kursen, då är jag grym på det. Någon som håller med?





I JUST FELT LIKE WRITING THIS.

Kommentarer
Postat av: Du vet antagligen vem

Du har så jävla rätt, extremt idiotiskt av ledningen att försöka göra någon äcklig ny jävla struktur som skulle "göra det mer effektivt för alla lärare och klasser" när den ENDA, jag upprepar, ENDA, naturklassen 08 får en lärare som minst sagt är ute och cyklar vad det gäller kommunikationen med klassen angående vilka kunskapsnivåer respektive elever ligger på, det är för fan sjukt hur "läraren" tydligen stängt av sig själv mot alla andra som inte klarar hans överdrivet svåra prov (han har själv sagt att han gjort de svårare med flit)

Han favoriserar alltså, han lär inte ut speciellt mycket eftersom han tydligen verkar tro att JGV är KTH...

Well...

2010-01-05 @ 22:23:55
Postat av: ISABELLA WESKI

Men oh jag vet ju många som håller med mig, och tack för kommentaren men jag vet tyvärr inte vem exakt det är som just skrivit det här *skäms. Skulle vara jättekul om du skrev det! :D

2010-01-06 @ 03:12:10
URL: http://cbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0